%0 Journal Article %T ارزشیابی کیفیت دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری اهواز بر اساس الگوی سیپ %J مجله علوم پزشکی صدرا %I دانشگاه علوم پزشکی شیراز %Z 2322-4339 %A یزدانی, نگار %A مرادی, مهرناز %D 2017 %\ 06/22/2017 %V 5 %N 3 %P 159-172 %! ارزشیابی کیفیت دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری اهواز بر اساس الگوی سیپ %K ارزشیابی برنامه %K آموزش %K دوره کارشناسی پرستاری %R %X زمینه و هدف: ارزشیابی به عنوان یکی از ابزارهای ارتقاء کیفیت این امکان را فراهم می‌سازد تا نقاط قوت و ضعف برنامه­ها مشخص گردند و با تقویت جوانب مثبت و رفع نارسایی در ایجاد تحول و اصلاح گردش کار، گامهای مناسبی برداشته شود. این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت دوره کارشناسی پرستاری بر اساس الگوی سیپ(CIPP) در سال تحصیلی 1395-1394 انجام گرفت.مواد و روش: جمعیت این پژوهش توصیفی – مقطعی شامل60 دانشجوی پرستاری بود. جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد. پرسشنامه شامل چهار حیطه­ زمینه، درونداد، فرآیند و برونداد بود. سه وضعیت با نمره صفر تا 50 نامطلوب، 51 تا 100 نسبتا مطلوب و 101 تا 150 مطلوب در نظر گرفته شد. داده­ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند.یافته­ها: از نظر شرکت­کنندگان، وضعیت زمینه، درونداد، فرآیند، برونداد و کلیت دوره کارشناسی پرستاری مطلوب بود. نتایج نشان­ داد که بین چهارحیطه­­ زمینه، درونداد، فرآیند، برونداد ارتباط معنی­داری (01/0= P) وجود داشت و بیشترین نمره در بین عوامل چهارگانه الگوی سیپ مربوط به عامل فرآیند با نمره میانگین79/10±38/49 و کمترین نمره نیز مربوط به عامل برونداد با نمره میانگین05/3±25/14 بود.بحث و نتیجه­گیری: نتایج ارزیابی نهایی دوره کارشناسی پرستاری نشان داد، وضعیت این دوره مطلوب می‌باشد. در جهت نیل به حدکاملاً مطلوب، شایسته است مسئولین دانشکده و دانشگاه بیش از پیش به تقویت عوامل مهم از جمله؛ بازنگری در مواد و محتوای آموزشی، آموزش روشهای تدریس و ارزشیابی و مهارتهای ارتباطی به اساتید توجه نمایند. %U https://smsj.sums.ac.ir/article_43930_45ae6dd3687142c240ce718a32626434.pdf